Oferta WTL UŚ
Nadchodzące wydarzenia
Nie ma nadchodzących wydarzeń
konsultacje - wyjątki
zgłoszone przez pracowników wyjątki w zwykłych terminach konsultacji: brak zgłoszeń
zajęcia dydaktyczne - zmiany/wyjątki
zgłoszone przez pracowników zmiany/wyjątki w zwykłych terminach zajęć dydaktycznych: brak zgłoszeń
Program kształcenia kierunku:
Teologia (od 2012/2013) |
Nauki o rodzinie I (od 2012/2013) |
Nauki o rodzinie II (od 2012/2013) |
Teologia (od 2014/2015) |
Nauki o rodzinie I (od 2014/2015) |
Nauki o rodzinie II (od 2014/2015)
Efekty kształcenia dla kierunku teologia (od 2012/2013)poziom kształcenia: jednolite magisterskie
profil kształcenia: ogólnoakademickiWIEDZA
kod efektu kształcenia kierunku | opis efektów kształceniapo zakończeniu studiów student: | odniesienie do obszaru kształcenia | TMA_W01 | ma pogłębioną wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej teologii, w szczególności w zakresie nauk biblijnych i teologii systematycznej, historii Kościoła, którą jest w stanie rozwijać i twórczo stosować w działalności profesjonalnej | H2A_W01 | TMA_W02 | ma podstawową wiedzę o specyfice przedmiotowej i metodologicznej filozofii, i prawa kanonicznego, którą jest w stanie rozwijać i stosować w działalności profesjonalnej | H1A_W01 | TMA_W03 | zna terminologię nauk teologicznych i jej korzenie grecko-łacińskie | H2A_W02 | TMA_W04 | ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę, obejmującą teorie i metodologię teologii, dającą możliwość specjalizacji w ramach studiów trzeciego stopnia | H2A_W03 | TMA_W05 | ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu teologii biblijnej | H2A_W04 | TMA_W06 | ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu teologii systematycznej, zwłaszcza fundamentalnej, dogmatycznej i moralnej | H2A_W04 | TMA_W07 | ma uporządkowaną i pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu innych dyscyplin teologicznych | H2A_W04 | TMA_W08 | zna główne zasady działalności ewangelizacyjnej, pastoralnej i charytatywnej Kościoła katolickiego , dialogu ekumenicznego i międzyreligijnego | H2A_W04 | TMA_W09 | ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu filozofii i prawa kanonicznego | H1A_W04, S1A_W07 | TMA_W10 | zna proces i uwarunkowania rozwoju religijno-duchowego oraz jego zagrożenia | H2A_W04 | TMA_W11 | ma pogłębioną znajomość współczesnego nauczania Kościoła katolickiego; zna także katolicką naukę społeczną | H2A_W06, S2A_W04 | TMA_W12 | ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach teologii z innymi dziedzinami nauki, a zwłaszcza z naukami humanistycznymi, społecznymi i prawnymi, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych | H2A_W05 | TMA_W13 | ma pogłębioną wiedzę o współczesnych dokonaniach, ośrodkach i szkołach badawczych w zakresie teologii oraz ogólną wiedzę o nich w zakresie filozofii | H2A_W06 | TMA_W14 | rozumie kulturotwórczą rolę Kościoła i teologii, zarówno w aspekcie historycznym, jak i społecznym | H2A_W07, S2A_W03 | TMA_W15 | ma gruntowną znajomość zasad interpretacji tekstu teologicznego | H2A_W07 | TMA_W16 | ma pogłębioną wiedzę o kompleksowej naturze języka oraz o historycznej zmienności jego znaczeń i ich konsekwencjach dla teologii oraz elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń | H2A_W09,S1A_W09 | TMA_W17 | ma podstawową wiedzę o instytucjach kultury i orientację we współczesnym życiu kulturalnym, ze szczególnym uwzględnieniem kultury chrześcijańskiej | H2A_W10 | TMA_W18 | ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi oraz o procesach zmian zachodzących w kręgu kultur będących pod wpływem chrześcijaństwa, zwłaszcza w odniesieniu do roli chrześcijaństwa w kształtowaniu się kultury Europy | S2A_W03, S2A_W04, S2A_W08 | TMA_W19 | ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w zakresie aktywności religijnej człowieka oraz zna wybrane koncepcje człowieka i świata oraz rozumie interakcje pomiędzy wiarą a rozumem | H2A_W04, S2A_W05 | TMA_W20 | zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej | H2A_W08 |
UMIEJĘTNOŚCI
kod efektu kształcenia kierunku | opis efektów kształceniapo zakończeniu studiów student: | odniesienie do obszaru kształcenia | TMA_U01 | potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy z wykorzystaniem wiedzy teologicznej | H2A_U01 | TMA_U02 | posiada umiejętności badawcze w zakresie teologii, obejmujące zwłaszcza analizę tekstów filozoficznych, biblijnych i teologicznych, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwal | H2A_U02 | TMA_U03 | posiada podstawowe umiejętności badawcze w zakresie dyscyplin pomocniczych teologii | H1A_U02, S1A_U03 | TMA_U04 | posiada umiejętność interpretowania podstawowych źródeł teologicznych, z wykorzystaniem tekstów obcojęzycznych | H2A_U01, H2A_U02, H2A_U09 | TMA_U05 | umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własnym rozwojem osobowym i karierą zawodową | H2A_U03 | TMA_U06 | posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk humanistycznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych | H2A_U04 | TMA_U07 | potrafi integrować wiedzę z różnych subdyscyplin teologii, odnajdywać powiązania pomiędzy poszczególnymi elementami chrześcijańskiego dziedzictwa doktrynalnego | H2A_U04 | TMA_U08 | potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i interpretację różnych poglądów teologicznych i światopoglądowych, wytworów kultury w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego, miejsca w procesie historyczno-kulturowym | H2A_U05 | TMA_U09 | posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, prowadzenia merytorycznej dyskusji światopoglądowej dotyczącej zagadnień teologicznych i życia Kościoła, z wykorzystaniem własnych poglądów oraz poglądów innych autorów, formułowania wniosków oraz tworzen | H2A_U06 | TMA_U10 | umie prowadzić dialog światopoglądowy, ekumeniczny i międzyreligijny | H2A_U04, H2A_U03 | TMA_U11 | posiada umiejętność formułowania opinii krytycznych o wytworach kultury na podstawie wiedzy teologicznej i doświadczenia oraz umiejętność prezentacji opracowań krytycznych w różnych formach i w różnych mediach | H2A_U07 | TMA_U12 | potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi | S2A_U01 | TMA_U13 | potrafi posługiwać się systemami normatywnymi, normami i regułami (dogmatycznymi, etyczno-moralnymi, prawnymi, zawodowymi) Kościoła katolickiego w celu rozwiązywania konkretnych problemów | S2A_U05 | TMA_U14 | potrafi nawiązywać współpracę z różnymi podmiotami działalności edukacyjno-wychowawczej, kulturalnej, społecznej i charytatywnej | H2A_U04, H2A_U03 | TMA_U15 | potrafi twórczo włączyć się w różne formy działalności ewangelizacyjnej, pastoralnej i charytatywnej Kościoła katolickiego | H2A_U04, H2A_U03 | TMA_U16 | potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze specjalistami z zakresu teologii oraz filozofii, historii Kościoła i prawa kanonicznego oraz niespecjalistami, w języku polskim i w wybranym języku obcym, a także popu | H2A_U08 | TMA_U17 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania różnych prac pisemnych w języku polskim i z wykorzystaniem wybranego języka obcego | H2A_U09, H2A_U11 | TMA_U18 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, w języku polskim i z wykorzystaniem wybranego języka obcego | H2A_U10, H2A_U11 | TMA_U19 | posiada podstawową umiejętność uwzględniania w badaniach źródeł w języku łacińskim i greckim | H2A_U09 |
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
kod efektu kształcenia kierunku | opis efektów kształceniapo zakończeniu studiów student: | odniesienie do obszaru kształcenia | TMA_K01 | ma krytyczną świadomość poziomu własnej dojrzałości osobowej, nabytej wiedzy i umiejętności | H2A_K01 | TMA_K02 | rozumie potrzebę intelektualnego oraz religijno-duchowego formowania się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces kształcenia się innych osób oraz potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar in | H2A_K01, S2A_K06 | TMA_K03 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role | H2A_K02 | TMA_K04 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki swojej działalności | H2A_K03, S2A_K05 | TMA_K05 | ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów | H2A_K01, H2A_K03, S2A_K06 | TMA_K06 | identyfikuje i rozstrzyga dylematy — zwłaszcza doktrynalne i etyczno-moralne — związane z życiem indywidualnym i społecznym | H2A_K04 | TMA_K07 | ma świadomość własnej, indywidualnej odpowiedzialności za kształt życia społecznego, kultury, dziedzictwa chrześcijańskiego | H2A_K04, S2A_K04 | TMA_K08 | interesuje się dokonaniami, ośrodkami i szkołami badawczymi w zakresie teologii | H2A_K06 | TMA_K09 | uczestniczy w życiu kulturalnym i interesuje się aktualnymi wydarzeniami kulturalnymi | H2A_K06 | TMA_K10 | uczestniczy w działaniach na rzecz zachowania dziedzictwa chrześcijańskiego i kulturowego regionu, kraju i Europy | H2A_K05 |
Dodatkowe efekty kształcenia związane z uprawnieniem do wykonywania zawodu nauczycielaWIEDZA
kod efektu kształcenia kierunku | opis efektów kształceniapo zakończeniu studiów student: | odniesienie do obszaru kształcenia | TnMA_W01 | zna terminologię wykorzystywaną do opisu zjawisk pedagogicznych oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych, a także w odniesieniu do teologii | H2A_W02,H2A_W03 | TnMA_W02 | ma uporządkowaną wiedzę na temat wychowania i kształcenia, jego teologiczno-filozoficznych, społeczno-kulturowych, historycznych, biologicznych, psychologicznych i medycznych podstaw | H1A_W05 | TnMA_W03 | zna wybrane koncepcje człowieka oraz ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka i jego uwarunkowań biologicznych, psychiczno-duchowych i społecznych | H2A_W04,S2A_W05 | TnMA_W04 | zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów i ich związek z życiem religijno-duchowym | H1A_W04 | TnMA_W05 | ma uporządkowaną wiedzę o rodzajach więzi społeczno-eklezjalnych, prawidłowościach nimi rządzących oraz o różnych strukturach społecznych i instytucjach eklezjalnych, a także o zachodzących między nimi relacjach | S1A_W02,S1A_W03,S1A_W04 | TnMA_W06 | ma uporządkowaną wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych i katechetycznych, ich specyfice i procesach w nich zachodzących | S1A_W02,S1A_W03,S1A_W08 | TnMA_W07 | ma wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji; celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych, a także pastoralno-charytatywnych | S1A_W09 | TnMA_W08 | posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej, a także katechetycznej oraz o specyfice funkcjonowania dzieci i młodzieży w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych | S1A_W04 | TnMA_W09 | posiada pogłębioną wiedzę na temat specyfiki zaburzeń funkcjonowania u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych | S1A_W04 | TnMA_W10 | posiada wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach i dobrych praktykach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogiczno-katechetycznej (przedszkola, szkoły ogólnodostępne, szkoły specjalne, oddziały integracyjne) | H1A_W04 | TnMA_W11 | ma elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy w instytucjach edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych | S1A_W07 | TnMA_W12 | ma podstawową wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju i awansu zawodowego oraz etyki zawodu nauczyciela | S1A_W07 |
UMIEJĘTNOŚCI
kod efektu kształcenia kierunku | opis efektów kształceniapo zakończeniu studiów student: | odniesienie do obszaru kształcenia | TnMA_U01 | potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej i katechetycznej | S1A_U01,S1A_U08 | TnMA_U02 | potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i psychologii w powiązaniu z teologią w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, katechetycznych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań | S1A_U01,S1A_U02,S1A_U04,S1A_U06 | TnMA_U03 | potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogiczno-katechetycznej | H1A_U04,H1A_U06,S1A_U03,S1A_U08 | TnMA_U04 | potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczno-katechetyczną, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii | H1A_U01,H1A_U03,H1A_U10 | TnMA_U05 | posiada elementarne umiejętności badawcze, pozwalające na rozpoznawanie sytuacji uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, opracowywanie wyników obserwacji i formułowanie wniosków oraz podejmowania odpowiednich działań | H1A_U02,H1A_U04,S1A_U01 | TnMA_U06 | ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej; posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii | H1A_U06,H1A_U07 | TnMA_U07 | potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogiczno-katechetycznej z wykorzystaniem nowoczesnych strategii edukacyjnych | S1A_U06,S1A_U07 | TnMA_U08 | potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogiczno-katechetycznych, także tych o specjalnych potrzebach edukacyjnych, oraz wspierać ich w procesie samowychowania | S1A_U06 | TnMA_U09 | potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole | H2A_U05 | TnMA_U10 | potrafi zaprojektować plan własnego rozwoju zawodowego, jak również dokonać analizy własnych działań pedagogiczno-katechetycznych i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu | S1A_U06 |
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
kod efektu kształcenia kierunku | opis efektów kształceniapo zakończeniu studiów student: | odniesienie do obszaru kształcenia | TnMA_K01 | ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogiczno-katechetycznych w środowisku społecznym i eklezjalnym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań w zakresie katechezy szkolnej i pozaszkolnej; angażuje się we współpracę | H1A_K04,H2A_K02,S1A_K04,S1A_K06 | TnMA_K02 | dostrzega i formułuje problemy teologiczno-moralne i dylematy etyczne związane z ludzką aktywnością, poszukuje optymalnych rozwiązań z punktu widzenia światopoglądu chrześcijańskiego; postępuje zgodnie z zasadami moralności chrześcijańskiej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka | H1A_K04,S1A_K04 | TnMA_K03 | ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanego działania pedagogiczno-katechetycznego w odniesieniu do uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjno-formacyjnych | H2A_K04,S2A_K04 | TnMA_K04 | jest świadomy etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania uczniów | H1A_K04,S1A_K04 | TnMA_K05 | jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i ewangelizacyjno-katechetyczne | H1A_K02,S1A_K02 | TnMA_K06 | odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczno-katechetyczne | S1A_K03,S1A_K05 | TnMA_K07 | utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogiczno-katechetycznej; odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowanie, planowanie i realizowanie działań pedagogiczno-katechetycznych | S2A_K04,S2A_K05 |
Dodatkowe efekty kształcenia wymagane do podjęcia posługi duchownego w Kościele katolickimWIEDZA
kod efektu kształcenia kierunku | opis efektów kształceniapo zakończeniu studiów student: | odniesienie do obszaru kształcenia | TkMA_W01 | ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu teologii pastoralnej i teologii życia duchowego | H2A_W04 | TkMA_W02 | ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu liturgiki i liturgii, obrzędowości Kościoła katolickiego i pobożności ludowej | H2A_W04 | TkMA_W03 | ma pogłębioną wiedzę z zakresu teologii słowa Bożego i sakramentów | H2A_W04 | TkMA_W04 | ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu prawa kanonicznego | S2A_W04 | TkMA_W05 | ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę na temat działalności ewangelizacyjnej, pastoralnej, ekumenicznej i charytatywnej Kościoła katolickiego | H2A_W04 |
UMIEJĘTNOŚCI
kod efektu kształcenia kierunku | opis efektów kształceniapo zakończeniu studiów student: | odniesienie do obszaru kształcenia | TkMA_U01 | potrafi podejmować i wypełniać ogólne i specjalistyczne zadania duszpasterskie Kościoła katolickiego | H2A_U04,H2A_U03 | TkMA_U02 | potrafi popularyzować wiedzę teologiczną, przekazywać ją i dzielić się doświadczeniem religijno-duchowym, zwłaszcza przez posługę duszpasterską w Kościele katolickim | H2A_U08 | TkMA_U03 | potrafi przygotowywać i wygłaszać homilie oraz inne wystąpienia związane z działalnością duszpasterską | H2A_U10 | TkMA_U04 | potrafi sprawować liturgię i obrzędy Kościoła katolickiego | H2A_U10 | TkMA_U05 | umie organizować parafialną działalność duszpasterską, ekumeniczną, charytatywną, oraz animować aktywność małych grup | H2A_U08,S2A_U04,S2A_U05 |
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
kod efektu kształcenia kierunku | opis efektów kształceniapo zakończeniu studiów student: | odniesienie do obszaru kształcenia | TkMA_W01 | ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu teologii pastoralnej i teologii życia duchowego | H2A_W04 | TkMA_W02 | ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu liturgiki i liturgii, obrzędowości Kościoła katolickiego i pobożności ludowej | H2A_W04 | TkMA_W03 | ma pogłębioną wiedzę z zakresu teologii słowa Bożego i sakramentów | H2A_W04 | TkMA_W04 | ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu prawa kanonicznego | S2A_W04 | TkMA_W05 | ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę na temat działalności ewangelizacyjnej, pastoralnej, ekumenicznej i charytatywnej Kościoła katolickiego | H2A_W04 | TkMA_U01 | potrafi podejmować i wypełniać ogólne i specjalistyczne zadania duszpasterskie Kościoła katolickiego | H2A_U04,H2A_U03 | TkMA_U02 | potrafi popularyzować wiedzę teologiczną, przekazywać ją i dzielić się doświadczeniem religijno-duchowym, zwłaszcza przez posługę duszpasterską w Kościele katolickim | H2A_U08 | TkMA_U03 | potrafi przygotowywać i wygłaszać homilie oraz inne wystąpienia związane z działalnością duszpasterską | H2A_U10 | TkMA_U04 | potrafi sprawować liturgię i obrzędy Kościoła katolickiego | H2A_U10 | TkMA_U05 | umie organizować parafialną działalność duszpasterską, ekumeniczną, charytatywną, oraz animować aktywność małych grup | H2A_U08,S2A_U04,S2A_U05 | TkMA_K01 | podejmuje przez całe życie osobisty religijno-duchowy rozwój i potrafi kierować rozwojem religijno-duchowym innych osób | H2A_K01 | TkMA_K02 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy doktrynalne i etyczno-moralne związane z pracą duszpasterską | H2A_K04 | TkMA_K03 | umie uczestniczyć w przygotowaniu i kierowaniu działalnością społeczną, potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne i eklezjalne swojej działalności | S2A_K05 | TkMA_K04 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie działań na rzecz zachowania dziedzictwa kultury chrześcijańskiej oraz w odniesieniu do dóbr materialnych Kościoła | H2A_K05,S2A_K07 | TkMA_K05 | wykazuje gotowość do podejmowania trudnych zadań związanych z pracą duszpasterską i pełnioną funkcją społeczno-eklezjalną | H2A_K02,H2A_K04,S2A_K05 |
|