Oferta WTL UŚ
Nadchodzące wydarzenia
Nie ma nadchodzących wydarzeń
konsultacje - wyjątki
zgłoszone przez pracowników wyjątki w zwykłych terminach konsultacji: brak zgłoszeń
zajęcia dydaktyczne - zmiany/wyjątki
zgłoszone przez pracowników zmiany/wyjątki w zwykłych terminach zajęć dydaktycznych: brak zgłoszeń
Program kształcenia kierunku:
Teologia (od 2012/2013) |
Nauki o rodzinie I (od 2012/2013) |
Nauki o rodzinie II (od 2012/2013) |
Teologia (od 2014/2015) |
Nauki o rodzinie I (od 2014/2015) |
Nauki o rodzinie II (od 2014/2015)
Efekty kształcenia dla kierunku nauki o rodzinie (od 2012/2013)poziom kształcenia: drugi
profil kształcenia: ogólnoakademickiWIEDZA
kod efektu kształcenia kierunku | opis efektów kształceniapo zakończeniu studiów student: | odniesienie do obszaru kształcenia | R2A_W1 | ma pogłębioną wiedzę o miejscu i znaczeniu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz ich specyfice przedmiotowej i metodologicznej, którą jest w stanie rozwijać i twórczo stosować w działalności profesjonalnej | H2A_W01,S2A_W01 | R2A_W2 | zna terminologię filozofii, nauk prawnych, nauk teologicznych, pedagogiki, psychologii i socjologii na poziomie rozszerzonym | H2A_W02,S2A_W01 | R2A_W3 | ma pogłębioną wiedzę, obejmującą wybrane teorie i wybrane aspekty metodologii filozofii, nauk prawnych, nauk teologicznych, pedagogiki, psychologii i socjologii | H2A_W03,S2A_W01 | R2A_W4 | ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach nauk o rodzinie z naukami humanistycznymi i społecznymi, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych | H2A_W05,S2A_W01 | R2A_W5 | ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka, takich jak życie małżeńskie i rodzinne oraz edukacja | S2A_W05 | R2A_W6 | ma pogłębioną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (zwłaszcza tych, które wiążą się z funkcjonowaniem rodziny) oraz o relacjach między nimi | S2A_W02,S2A_W03 | R2A_W7 | ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych uwarunkowań funkcjonowania rodziny | H2A_W04,S2A_W04 | R2A_W8 | ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę dotyczącą istoty i przebiegu mediacji rodzinnej | H2A_W04,S2A_W04 | R2A_W9 | ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę na temat zjawiska niedostosowania społecznego oraz procesu resocjalizacji osób niedostosowanych społecznie | H2A_W04,S2A_W04 | R2A_W10 | ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę dotyczącą problematyki diagnozy, terapii i profilaktyki uzależnień | H2A_W04,S2A_W04 | R2A_W11 | ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę dotyczącą zjawiska przemocy w rodzinie | H2A_W04,S2A_W04 | R2A_W12 | ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę potrzebną do wykonywania zawodu asystent rodziny | H2A_W04,S2A_W04 | R2A_W13 | ma uporządkowaną, pogłębioną, prowadzącą do specjalizacji, szczegółową wiedzę z zakresu nauki Kościoła katolickiego dotyczącej małżeństwa i rodziny | H2A_W04,S2A_W07 | R2A_W14 | ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat rodziny i o ich historycznej ewolucji oraz zna współczesne dokonania, ośrodki i szkoły badawcze z zakresu nauk o rodzinie | H2A_W06,S2A_W09 | R2A_W15 | zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych związanych z funkcjonowaniem rodziny i procesów w strukturach tych zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi pra | H2A_W07,S2A_W06 | R2A_W16 | zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej | H2A_W08,S2A_W10 |
UMIEJĘTNOŚCI
kod efektu kształcenia kierunku | opis efektów kształceniapo zakończeniu studiów student: | odniesienie do obszaru kształcenia | R2A_U1 | potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informację z wykorzystaniem różnych źródeł oraz formułować na tej podstawie krytyczne sądy | H2A_U01 | R2A_U2 | posiada pogłębione umiejętności badawcze, obejmujące analizę prac innych autorów, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych proble | H2A_U02 | R2A_U3 | umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności badawcze oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową | H2A_U03 | R2A_U4 | potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i wyjaśnienia procesów i zjawisk społecznych wiążących się z funkcjonowaniem rodziny oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz | H2A_U05,S2A_U01,S2A_U02 | R2A_U5 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg oraz prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne wiążące się z funkcjonowaniem rodziny oraz wykorzystywać w tym celu zaawansowane metody i narzędzia badawcze | S2A_U03,S2A_U04 | R2A_U6 | potrafi posługiwać się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, etycznymi) – a zwłaszcza tymi, które wynikają z nauki Kościoła katolickiego – w celu rozwiązywania konkretnych problemów wiążących się z funkcjonowaniem rodziny | S2A_U05,S2A_U07 | R2A_U7 | posiada umiejętność integrowania wiedzy z różnych dyscyplin w zakresie nauk humanistycznych i społecznych oraz jej zastosowania w nietypowych sytuacjach profesjonalnych | H2A_U04,S2A_U06 | R2A_U8 | posiada umiejętność prowadzenia działań mediacyjnych pomiędzy skonfliktowanymi członkami rodziny, a szczególnie w sytuacji konfliktów małżeńskich | H2A_U04,S2A_U06,S2A_U07 | R2A_U9 | posiada umiejętności niezbędne do wykonywania zawodu asystent rodziny | H2A_U04,S2A_U06,S2A_U07 | R2A_U10 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych | H2A_U09,S2A_U09 | R2A_U11 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, w języku polskim i w wybranym języku obcym | H2A_U10,S2A_U10 |
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
kod efektu kształcenia kierunku | opis efektów kształceniapo zakończeniu studiów student: | odniesienie do obszaru kształcenia | R2A_K1 | rozumie stałą konieczność wszechstronnego rozwijania swojej wiedzy i umiejętności oraz formacji duchowo-moralnej, a także potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny oraz inspirować i organiz | H2A_K01,S2A_K01,S2A_K06 | R2A_K2 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role | H2A_K02,S2A_K02 | R2A_K3 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania | H2A_K03,S2A_K03 | R2A_K4 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy, zwłaszcza moralne, związane z życiem indywidualnym i społecznym | H2A_K04,S2A_K04 | R2A_K5 | aktywnie uczestniczy w działaniach na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego regionu i kraju | H2A_K05 | R2A_K6 | systematycznie uczestniczy w życiu kulturalnym, interesuje się aktualnymi wydarzeniami kulturalnymi | H2A_K06 |
Dodatkowe efekty kształcenia związane z uprawnieniem do wykonywania zawodu nauczycielaWIEDZA
kod efektu kształcenia kierunku | opis efektów kształceniapo zakończeniu studiów student: | odniesienie do obszaru kształcenia |
UMIEJĘTNOŚCI
kod efektu kształcenia kierunku | opis efektów kształceniapo zakończeniu studiów student: | odniesienie do obszaru kształcenia |
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
kod efektu kształcenia kierunku | opis efektów kształceniapo zakończeniu studiów student: | odniesienie do obszaru kształcenia |
|