Wydział Teologiczny Uniwersytetu Śląskiego

Oferta WTL UŚ

Nadchodzące wydarzenia

Nie ma nadchodzących wydarzeń

konsultacje - wyjątki

zgłoszone przez pracowników wyjątki w zwykłych terminach konsultacji: brak zgłoszeń

zajęcia dydaktyczne - zmiany/wyjątki

zgłoszone przez pracowników zmiany/wyjątki w zwykłych terminach zajęć dydaktycznych: brak zgłoszeń

ŚLĄSKIE STUDIA HISTORYCZNO-TEOLOGICZNE



1173 opisów(-y)

szukane wyrażenie (1)

zakres wyszukiwania (1)

szukane wyrażenie (2)

zakres wyszukiwania (2)

sortowanie


ilość opisów na stronie

 


wyświetl listy
[kliknięcie na pozycję z danej listy spowoduje wyszukanie odpowiadających jej opisów]:

⇒ autorów

⇒ słów kluczowych


szukane wyrażenie: Wronka, S. | znaleziono 1 opisów(-y) | strona: 1 spośród: 1



autor: Wronka, S.

tytuł: Pozytywne i negatywne postawy dziecka w Ewangeliach

Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne 46,2 (2013) 276-291

pełny tekst artykułu      spis treści rocznika

słowa kluczowe: teologia biblijnaEwangeliadziecko

pokaż / ukryj streszczenie (show/hide abstract)

Positive and Negative Attitudes of a Child in the Gospels
Jesus called on the listeners to become like children if they would like to enter the kingdom of God and be there the greatest. It seems then that the children are an essence of the Gospel and that we should look like them. Does the Gospel carry such a message? The analysis of the Gospel texts in which we can find references to the attitudes of the children, demonstrates that the image is more complex. Since we meet there both positive and negative attitudes of the children. Positive attitudes appear more often and should be imitated, but not utterly. Openness to the revelation should not exclude thinking, receiving the costless kingdom – commitment, humbleness – sense of dignity and developing the talents, boldness in confessing Jesus – prudence. But one should defend himself against negative attitudes of a child: capriciousness, contrariness, disobedience, inconsistency. The Gospels do not present a child as an absolute pattern and do not call on to the infantilism, but to the integration of good features of a child into the mature personality, because only then one can enter the kingdom of God.



strona: 1 spośród: 1
znaleziono: 1 opisów(-y)