Wydział Teologiczny Uniwersytetu Śląskiego

Oferta WTL UŚ

Nadchodzące wydarzenia

Nie ma nadchodzących wydarzeń

konsultacje - wyjątki

zgłoszone przez pracowników wyjątki w zwykłych terminach konsultacji: brak zgłoszeń

zajęcia dydaktyczne - zmiany/wyjątki

zgłoszone przez pracowników zmiany/wyjątki w zwykłych terminach zajęć dydaktycznych: brak zgłoszeń

STUDIA TEOLOGICZNE I HUMANISTYCZNE



65 opisów(-y)

szukane wyrażenie (1)

zakres wyszukiwania (1)

szukane wyrażenie (2)

zakres wyszukiwania (2)

sortowanie


ilość opisów na stronie

 


wyświetl listy
[kliknięcie na pozycję z danej listy spowoduje wyszukanie odpowiadających jej opisów]:

⇒ autorów

⇒ słów kluczowych


szukane wyrażenie: Targońska, A. | znaleziono 1 opisów(-y) | strona: 1 spośród: 1



autor: Wiącek, G., Otrębski, W., Targońska, A.

tytuł: Zespół wypalenia sił, jego korelaty i sposoby radzenia sobie z nim u rodziców dzieci z autyzmem

Studia Teologiczne i Humanistyczne 1,4 (2011) 97-112

nie ma jeszcze dostępu do pełnego tekstu artykułów; karencja wynosi trzy zeszyty
spis treści rocznika

słowa kluczowe: niepełnosprawniniepełnosprawnośćautyzmzespół wypalenia siłrodzina

pokaż / ukryj streszczenie (show/hide abstract)

SUMMARY: Burn-Out Syndrome of Autistic Children’s Parents, Its Correlates and Ways of Dealing with It
Being a parent of an autistic child is very stressful. A development of the burnout syndrome can be stimulated in such a situation. Research questions were set about: describing of the burnout syndrome and its internal structure in parents of autistic children, correlations between this syndrome and severity of child’s symptoms, as well as coping strategies used by the parents.
Research project described consisted of two studies: the first in a group of 25 parents of children with autism; in the second study participated 6 parents of such children. There were two standardized measures utilized in the studies (The Burnout Syndrome Scale by W. Okla and S. Steuden and The Severity of Autistic Symptoms Scale by A. Szulman), as well as semistructured interviews with narrative approach aimed to describe parents’ coping strategies.
Average level of the burnout syndrome was indicated in gathered data. Internal structure and differences in this syndrome as well as correlations with the child’s symptoms severity was identified. Individual and common coping strategies of parents were described. Outcomes are discussed and conclusions drawn in the fields of theory, methodology and practice.



strona: 1 spośród: 1
znaleziono: 1 opisów(-y)