Wydział Teologiczny Uniwersytetu Śląskiego

Oferta WTL UŚ

konsultacje - wyjątki

zgłoszone przez pracowników wyjątki w zwykłych terminach konsultacji:

ks. R. Dappa: 15.11 (piątek) w godz. 9.30-10.15

M. Gwóźdź: odwołane do 22.11. (L4)

M. Kozubek: 14.12., godz. 15:30-17:00 (zamiast 10.12.)

zajęcia dydaktyczne - zmiany/wyjątki

zgłoszone przez pracowników zmiany/wyjątki w zwykłych terminach zajęć dydaktycznych:

M. Gwóźdź: odwołane do 22.11. (L4)

A. Kłos-Skrzypczak: 14.11. zajęcia dla NoR rok I i III - odwołane.

Studia Pastoralne
Rocznik Wydziału Teologicznego UŚ



337 opisów(-y)

szukane wyrażenie (1)

zakres wyszukiwania (1)

szukane wyrażenie (2)

zakres wyszukiwania (2)

sortowanie


ilość opisów na stronie

 


wyświetl listy
[kliknięcie na pozycję z danej listy spowoduje wyszukanie odpowiadających jej opisów]:

⇒ autorów

⇒ słów kluczowych


szukane wyrażenie: "formacja chrześcijańska" | znaleziono 2 opisów(-y) | strona: 1 spośród: 1



autor: Lipiec, D.

tytuł: Formacja chrześcijańska niepełnosprawnych w rodzinie

Studia Pastoralne 11 (2015) 153-164

pełny tekst artykułu      spis treści rocznika

słowa kluczowe: niepełnosprawniformacjarodzina

pokaż / ukryj streszczenie (show/hide abstract)

Christian formation of the disabled in the family
Summary
Christian formation aims at the formation of the man in God’s image. It is implemented in many places, among which the family is of particular importance. The community of the family is the first and basic place as well as the subject of religious formation. The Christian family, based on the sacramental marriage, is the place where the offspring is born and educated in a versatile way. All the family members, especially the children, and the disabled children, are the objects of the Christian formation in the family. All the disabled children, regardless of the kind and extent of disability, should undergo such a formation. Christian formation consists of: the human, intellectual, spiritual and apostolic formation. The limitations which result from disability influence the extent and methods of the Christian formation in the family.



autor: Osewska, E.

tytuł: Znaczenie szkół katolickich dla formacji katolików w Anglii i Walii

Studia Pastoralne 9 (2013) 119–126

pełny tekst artykułu      spis treści rocznika

słowa kluczowe: formacja chrześcijańskapluralizmszkoła katolicka

pokaż / ukryj streszczenie (show/hide abstract)

THE MEANING OF CATHOLIC SCHOOLS IN THE FORMATION OF CATHOLICS IN ENGLAND AND WALES
Summary
In order to present the meaning of Catholic schools in the formation of Catholics in England and Wales, the author explores the social, religious and educational context of the past decades in England and Wales. Due to a high level of migration to the UK, with many ethnic groups coming from Asia, Africa and Latin America, the British society has been affected and transformed profoundly by the variety of cultures, religions, traditions and habits, proper to the migrating communities. This historical migration started a complex process of a global transformation of the society, which made it impossible for institutional religions to maintain their position and role as in the past. The Catholic population in England and Wales nowadays is composed of people of ethnic English descent, people of Irish origins, converts or the descendants of converts from Anglicanism or other Protestant denominations, and lately, Catholics from Catholic countries – mainly Poland. The present composition of the Catholic Church is thus highly diversified, and culturally heterogeneous. Nevertheless, Catholic schools in England and Wales have played an important role in searching for an interpretation of the emerging authentic forms of Christian faith and forming Catholics who are ready to see God’s presence within their experience and continually renew their daily lives in the light of the Gospel.
Keywords: Catholic school, Christian formation, religious and cultural plurality



strona: 1 spośród: 1
znaleziono: 2 opisów(-y)





© Wydział Teologiczny UŚ, Katowice