Wydział Teologiczny Uniwersytetu Śląskiego

Oferta WTL UŚ



Nadchodzące wydarzenia

Nie ma nadchodzących wydarzeń

konsultacje - wyjątki

zgłoszone przez pracowników wyjątki w zwykłych terminach konsultacji: brak zgłoszeń

zajęcia dydaktyczne - zmiany/wyjątki

zgłoszone przez pracowników zmiany/wyjątki w zwykłych terminach zajęć dydaktycznych: brak zgłoszeń

Studia Pastoralne
Rocznik Wydziału Teologicznego UŚ



364 opisów(-y)

szukane wyrażenie (1)

zakres wyszukiwania (1)

szukane wyrażenie (2)

zakres wyszukiwania (2)

sortowanie


ilość opisów na stronie

 


wyświetl listy
[kliknięcie na pozycję z danej listy spowoduje wyszukanie odpowiadających jej opisów]:

⇒ autorów

⇒ słów kluczowych


szukane wyrażenie: "katecheza w szkole" | znaleziono 4 opisów(-y) | strona: 1 spośród: 1



autor: Janiga, W.

tytuł: Blaski katechezy szkolnej

Studia Pastoralne 7 (2011) 543-554

pełny tekst artykułu      spis treści rocznika

słowa kluczowe: katechetykakatecheza w szkole

pokaż / ukryj streszczenie (show/hide abstract)

ADVANTAGES OF CATECHESIS AT SCHOOL



autor: Misiaszek, K.

tytuł: W poszukiwaniu charakteru języka w katechezie

Studia Pastoralne 2 (2006) 95-103

pełny tekst artykułu      spis treści rocznika

słowa kluczowe: katechezakatechetykakatecheza w szkolejęzyk religijny

pokaż / ukryj streszczenie (show/hide abstract)

NELLA RICERCA DELLA NATURA DELLA LINGUA NELLA CATECHESI
Il linguaggio della catechesi diventa oggi una delle questioni principali per comprendere tutto il processo della trasmissione della fede. Se e vero, che ogni persona ha il diritto di sentire il messaggio del Vangelo nella propria lingua e secondo il suo linguaggio, dovrebbe nell'incontro della fede incontrarla per mezzo di un linguaggio semplice, iniziale, comprensibile, primo di tecnicita… Cercando la vera natura dell'linguaggio della catechesi incontriamo soppratutto il simbolo (metafora, parabola, mito…), il linguaggio simbolico, che corrisponde con la natura stessa della religione, molto diverso da quello oggettivo-descrittivo. Questo linguaggio e pero altamente apprezzabile e umanizzante, e presenta in modo reale una critica e contestazione della unilateralita e degli aspetti antiumani della cultura contemporenea. E anche capace di far aprire la porta del mistero, che e una delle mete principali del processo dell'inizziazione cristiana. Esige pero la necessita di conoscere tutte le regole della interpretazione o dell'ermeneutica per far abilitare a leggere i testi bibblici, fonti principali della catechesi e dell'insegnamento della religione cattolica nella scuola.



autor: Polak, M.

tytuł: Pastoralna posługa Kościoła w szkole

Studia Pastoralne 3 (2007) 275-293

pełny tekst artykułu      spis treści rocznika

słowa kluczowe: duszpasterstwoduszpasterstwo dzieciduszpasterstwo młodzieżyszkolnictwokatecheza w szkole

pokaż / ukryj streszczenie (show/hide abstract)

DER PASTORALE DIENST DER KIRCHE IN DER SCHULE



autor: Zellma, A.

tytuł: Regional studies as part of teaching religion to polish youth in schools. Prospects, limitations and challenges

Studia Pastoralne 8 (2012) 149-160

pełny tekst artykułu      spis treści rocznika

słowa kluczowe: nauczanie religiiedukacja regionalnakatecheza w szkolemłodzież

pokaż / ukryj streszczenie (show/hide abstract)

REGIONAL STUDIES AS PART OF TEACHING RELIGION TO POLISH YOUTHS IN SCHOOLS. Prospects, limitations and challenge
Summary
The aim of this paper is to illustrate prospects, limitations and challenges connected with providing the Polish youth with regional education as part of religious education. The conducted research focuses on: supporting the young in discovering the regional community and the regional cultural heritage, and preparing them for Christian involvement in socio-cultural activities in the region. The following issues have been presented: the nature of regional education in Polish schools, the role and place of regional education in teaching religious education, the practice of providing regional education in religion lessons in secondary schools. All the abovementioned issues have been discussed in the light of the Polish pedagogical and catechetical literature and only with reference to the young. They have shown the complexity and the variety of aspects of regional education in teaching religion to the young. In the closing section, some conclusions and catechetic postulates have been presented.



strona: 1 spośród: 1
znaleziono: 4 opisów(-y)





© Wydział Teologiczny UŚ, Katowice