Wydział Teologiczny Uniwersytetu Śląskiego

Oferta WTL UŚ

konsultacje - wyjątki

zgłoszone przez pracowników wyjątki w zwykłych terminach konsultacji:

ks. R. Dappa: 15.11 (piątek) w godz. 9.30-10.15

M. Gwóźdź: odwołane do 22.11. (L4)

M. Kozubek: 14.12., godz. 15:30-17:00 (zamiast 10.12.)

zajęcia dydaktyczne - zmiany/wyjątki

zgłoszone przez pracowników zmiany/wyjątki w zwykłych terminach zajęć dydaktycznych:

M. Gwóźdź: odwołane do 22.11. (L4)

A. Kłos-Skrzypczak: 14.11. zajęcia dla NoR rok I i III - odwołane.

Studia Pastoralne
Rocznik Wydziału Teologicznego UŚ



337 opisów(-y)

szukane wyrażenie (1)

zakres wyszukiwania (1)

szukane wyrażenie (2)

zakres wyszukiwania (2)

sortowanie


ilość opisów na stronie

 


wyświetl listy
[kliknięcie na pozycję z danej listy spowoduje wyszukanie odpowiadających jej opisów]:

⇒ autorów

⇒ słów kluczowych


szukane wyrażenie: "przebaczenie" | znaleziono 3 opisów(-y) | strona: 1 spośród: 1



autor: Kuligowski, R.

tytuł: "Oczyszczenie pamięci" a nowy humanizm w myśli Jana Pawła II

Studia Pastoralne 2 (2006) 222-233

pełny tekst artykułu      spis treści rocznika

słowa kluczowe: Jan Paweł IInowy humanizmoczyszczenie pamięcigrzechprzebaczenie

pokaż / ukryj streszczenie (show/hide abstract)

"GEDÄCHTNISREINIGUNG" UND DER NEUE HUMANISMUS IM SINNE VON JOHANNES PAUL II
In der Dissertation "Gedächtnisreinigung" und der neue Humanismus im Sinne Johannes Paulus II. Wird ein im Titel signalisierter Problem besprochen. Der Humanismus, der dem Menschen mehr Menschen zu werden hilft, wird zur Basis für die Be-gegnung aller Menschen guten Willens, der verschiedenen Religionen, Traditionen und Kulturen.
Die Aufnahme des Dialogs mit verschiedenen Partnern überzeugt, dass die Kirche offen und bereit ist mit allen Menschen guten Willens mitzuwirken; überzeugt aber auch davon, dass es wahrhaftige Schwierigkeiten gibt, die die Menschen teilen. Die Geschichte der gegenseitigen Kontakte zwischen den Menschen der verschiedenen Religionen und Kulturen kennt beidersei-tige Fehler und Unrecht. Der authentische Dialog, der seine Quelle im christlichen Glauben findet, fordert die Handreichung und die Bitte um Verzeihung. Johannes Paul II. hat die nicht für alle verständliche "Gedächtnisreinigung", die Anerkennung der Schuld von den Söhnen und Töchtern der Kirche vollzogen und Gott um Verzeihung des Unrechts gebeten. Der Humanis-mus fordert, dass der Mensch immer aufs Neue ein Mensch wird.



autor: Przybyłowski, J.

tytuł: Kapłańskie drogi pojednania z Bogiem

Studia Pastoralne 6 (2010) 67-74

pełny tekst artykułu      spis treści rocznika

słowa kluczowe: jałmużnakapłaństwomodlitwapokoraprzebaczenieświętośćwyznanie

pokaż / ukryj streszczenie (show/hide abstract)

LES CHEMINS SACERDOTAUX DE LA RÉCONCILIATION AVEC DIEU.
Résumé
La publication présente le probleme de la réconciliation avec Dieu des pretres, appelés au service de la communauté ecclésiale.
Les chemins de cette réconciliation ce sont: aveu des fautes, pardon accordé a autrui, priere, aumône, humilité. Par ces chemins les pretres soignent leurs âmes sacerdotales.
La réconciliation avec Dieu et les hommes aide les pretres dans l’accomplissement de leur tâche de sanctification et les attache plus fermentent au service de l’Église.
Sur le chemin de la réconciliation et de la sanctification, les pretres ont besoin du courage et du soutien. Il leur faut beaucoup de fermeté et de persévérance pour donner un témoigne clair de leur fidélité et leur attachement au Christ et a son Évangile.



autor: Słomka, J.

tytuł: Męczennicy i przebaczenie grzechów

Studia Pastoralne 3 (2007) 94-106

pełny tekst artykułu      spis treści rocznika

słowa kluczowe: montanizmherezjechrześcijaństwo starożytneprorocyTertulian

pokaż / ukryj streszczenie (show/hide abstract)

MARTYRS AND THE FORGIVENESS OF SINS
In the 2nd and 3rd Centuries a practice developed in the churches of Asia Minor whereby the forgiveness of sins, or ecclesiastical peace, was granted by martyrs. The practice had its origin in the persecutions of Christians. As martyrs participated in the Passion of Christ, and were thus united to Him in a unique way, they were able to uphold those who renounced their faith in the midst of persecutions, welcoming them back to the Church. The peace granted by martyrs was approved by bishops. The practice was also familiar to Tertullian, who, being a Montanist, pointed out that it was generally the "people of the Spirit" who had the power to forgive sins, which included prophets as well as martyrs. Tertullian claimed that the power to forgive sins was not related to the Apostolic succession. The above-described practice was opposed by St. Cyprian of Carthage who, in 250 A.D., following the persecutions under Decius, put penitential practice in order, subordinating it to the power of the bishop.



strona: 1 spośród: 1
znaleziono: 3 opisów(-y)





© Wydział Teologiczny UŚ, Katowice