Wydział Teologiczny Uniwersytetu Śląskiego

Oferta WTL UŚ

konsultacje - wyjątki

zgłoszone przez pracowników wyjątki w zwykłych terminach konsultacji:

B. Urbanek: odwołane do 11.12.

M. Kozubek: 7.12., godz. 13.45-15.15 (zamiast 3.12.)

J. Kapłańska: przeniesione z 3.12. na 10.12. godz. 12:45-14:15

zajęcia dydaktyczne - zmiany/wyjątki

zgłoszone przez pracowników zmiany/wyjątki w zwykłych terminach zajęć dydaktycznych:

ks. L. Szewczyk: monograf z 16.01 i 23.01, godz. 11.30-13.00 przeniesiony na 17.12, godz. 11.00-14.00

B. Urbanek: odwołane do 11.12.

L. Lach-Bartlik: (j. grecki) - 14.12 godz. 8.30-11.00

Studia Pastoralne
Rocznik Wydziału Teologicznego UŚ



337 opisów(-y)

szukane wyrażenie (1)

zakres wyszukiwania (1)

szukane wyrażenie (2)

zakres wyszukiwania (2)

sortowanie


ilość opisów na stronie

 


wyświetl listy
[kliknięcie na pozycję z danej listy spowoduje wyszukanie odpowiadających jej opisów]:

⇒ autorów

⇒ słów kluczowych


szukane wyrażenie: "treść przepowiadania" | znaleziono 2 opisów(-y) | strona: 1 spośród: 1



autor: Dyk, S.

tytuł: Duch Święty jako podmiot i treść przepowiadania homilijnego

Studia Pastoralne 4 (2008) 148-170

pełny tekst artykułu      spis treści rocznika

słowa kluczowe: Duch ŚwiętyDobra Nowinaewangelizacjahomiliapodmiot przepowiadaniaprzepowiadanie homilijnetreść przepowiadania

pokaż / ukryj streszczenie (show/hide abstract)

LO SPIRITO SANTO COME SOGGETTO E CONTENUTO DELLA PREDICAZIONE OMILETICA.
Riassunto
Lo Spirito Santo e il principale soggetto della predicazione cristiana. Tale affermazione riguarda soprattutto l`omelia, la quale – essendo continuazione dela parola biblica e facendo parte viva della liturgia – possiede particorale efficaciasalvifica.Grazieall`azionedelloSpirito Santo l`omelia e parola di Dio e comunica Dio. Si puo dire allora che l'omelia è il luogo della presenza e dell`azione dello Spirito Santo. Si tratta cioe della dimensione trinitaria, scritturistica, liturgica e antropologica della presenza e dell`azione dello Spirito nell`omelia. L’Omelia sta a dire „l’irruzione dello Spirito Santo” sull`omileta e sui partecipanti. Per questo l`omileta deve sempre in modo piu profondo rendersi conto della sua „missione spirituale”. Deve essere aperto ai doni dello Spirito e deve aiutare i partecipanti a diventare piu coscienti del ruolo dello Spirito Santo nella trasmissione della fede – attraverso la parola di Dio. L`omelia e anche una occasione privilegiata per presentare ai fedeli tutta la tematica pneumatologica. Tale catechesi l`omileta la deve realizzare non secondo il modo della teologia speculativa, ma secondo lo spirito della liturgia, cioe nel corso dell'anno liturgico. L`omelia pneumatologica deve avere soprattutto il carattare mistagogico: i fedeli devono approfondire la loro consapevolezza che lo Spirito Santo e una persona, persona divina, con la quale si puo e si deve avere una relazione (una comunione) di fede e di vita. Questa comunione salvificaconloSpirtoSantoifedelilapossonosperimentaredurante la celebrazione liturgica.
Parole chiavi: Buona Novella, contenuto della predicazione, evangelizzazione, omelia, predicazione omiletica, soggetto della predicazione, Spirito Santo,



autor: Szewczyk, L.

tytuł: Treść przepowiadania kaznodziejskiego według adhortacji apostolskiej Evangelii gaudium

Studia Pastoralne 10 (2014) 341-350

pełny tekst artykułu      spis treści rocznika

słowa kluczowe: Evangelii gaudiumFranciszekprzepowiadanie

pokaż / ukryj streszczenie (show/hide abstract)

THE CONTENT OF PREACHING ACCORDING TO THE APOSTOLIC EXHORTATION EVANGELII GAUDIUM
Summary
At the end of the year of faith (24.11.2013) pope Francis announced an apostolic exhortation Evangelii Gaudium. This exhortation contains numerous guidelines relating to preaching, and concerning, inter alia, several instructions regarding the content of preaching. Pope Francis reaffirms the principle of Christocentrism in preaching. „God who revealed his immense love in the crucified and risen Christ” (EG 11), is the centre of preaching the word of God. At the same time the pope confirms the council’s principle, which says that the secondary subject of preaching are existential problems of contemporary people and worldly issues which are to be presented in the light of Christ. For the pope, a preacher is a man who listens to the people of God and knows their problems, a man who contemplates the Word and the people of God at the same time (EG 154). A very wide panorama of problems faced by man, problems with himself, with the others, the community of men and the community of the Church presented by the Pope is a guide for today’s preachers of the Word of God, and at the same time indicates a great insight of pope Francis into the reality which surrounds us.



strona: 1 spośród: 1
znaleziono: 2 opisów(-y)





© Wydział Teologiczny UŚ, Katowice