Wydział Teologiczny Uniwersytetu Śląskiego

Oferta WTL UŚ

konsultacje - wyjątki

zgłoszone przez pracowników wyjątki w zwykłych terminach konsultacji: brak zgłoszeń

zajęcia dydaktyczne - zmiany/wyjątki

zgłoszone przez pracowników zmiany/wyjątki w zwykłych terminach zajęć dydaktycznych:

M. Gwóźdź: zajęcia z 11.04 (NoR; II/I) odbędą się 23.05

M. Czarnuch-Sodzawiczny: od 21.02 do odwołania - zajęcia odbywają się według harmonogramu, prowadzone przez ks. prof. A. Malinę

J. Pakuza: zmiana terminu zajęć z historii Kościoła (Studia podyplomowe) z 6.04 na 15.06

Studia Pastoralne
Rocznik Wydziału Teologicznego UŚ



337 opisów(-y)

szukane wyrażenie (1)

zakres wyszukiwania (1)

szukane wyrażenie (2)

zakres wyszukiwania (2)

sortowanie


ilość opisów na stronie

 


wyświetl listy
[kliknięcie na pozycję z danej listy spowoduje wyszukanie odpowiadających jej opisów]:

⇒ autorów

⇒ słów kluczowych


szukane wyrażenie: Misiaszek, K. | znaleziono 2 opisów(-y) | strona: 1 spośród: 1



autor: Misiaszek, K.

tytuł: W poszukiwaniu charakteru języka w katechezie

Studia Pastoralne 2 (2006) 95-103

pełny tekst artykułu      spis treści rocznika

słowa kluczowe: katechezakatechetykakatecheza w szkolejęzyk religijny

pokaż / ukryj streszczenie (show/hide abstract)

NELLA RICERCA DELLA NATURA DELLA LINGUA NELLA CATECHESI
Il linguaggio della catechesi diventa oggi una delle questioni principali per comprendere tutto il processo della trasmissione della fede. Se e vero, che ogni persona ha il diritto di sentire il messaggio del Vangelo nella propria lingua e secondo il suo linguaggio, dovrebbe nell'incontro della fede incontrarla per mezzo di un linguaggio semplice, iniziale, comprensibile, primo di tecnicita… Cercando la vera natura dell'linguaggio della catechesi incontriamo soppratutto il simbolo (metafora, parabola, mito…), il linguaggio simbolico, che corrisponde con la natura stessa della religione, molto diverso da quello oggettivo-descrittivo. Questo linguaggio e pero altamente apprezzabile e umanizzante, e presenta in modo reale una critica e contestazione della unilateralita e degli aspetti antiumani della cultura contemporenea. E anche capace di far aprire la porta del mistero, che e una delle mete principali del processo dell'inizziazione cristiana. Esige pero la necessita di conoscere tutte le regole della interpretazione o dell'ermeneutica per far abilitare a leggere i testi bibblici, fonti principali della catechesi e dell'insegnamento della religione cattolica nella scuola.



autor: Misiaszek, K.

tytuł: Co z katechezą parafialną w Kościele w Polsce?

Studia Pastoralne 13 (2017) 87-97

nie ma jeszcze dostępu do pełnego tekstu artykułów; karencja wynosi dwa lata
spis treści rocznika

słowa kluczowe: katecheza parafialnanauczanie religiikatecheza dorosłych

pokaż / ukryj streszczenie (show/hide abstract)

What about parish catechesis in The Church in Poland
Summary
Lack of parish religious education in Poland should be seen as a failure that is now bringing negative consequences. It is already a common belief, even among those who had originally been staunch advocates of the catechesis, that the so called religious education in schools has not brought the expected results. It has not become an effective element or means of development of faith among the younger generation of Poles. If it somehow manages to be successful it is to a negligible extent. Lack of religious education in parishes renders it impossible to fully form an adult, in particular while taking up and bringing into fruition the family catechesis. Furthermore, it goes without saying that young generations cannot be competently educated the Christian way without the input from their families. Understandably, adult catechesis will not become a panacea for the educational accomplishment of adults and children as well as the young people. Nevertheless, the presence of catechesis considerably increases the chances of more effective impact on education of children and young people alike. Only the parish catechesis is able to ensure the creation of the comprehensive and integral program of the development of Christian life.



strona: 1 spośród: 1
znaleziono: 2 opisów(-y)





© Wydział Teologiczny UŚ, Katowice