Oferta WTL UŚ

![]() Nadchodzące wydarzeniakonsultacje - wyjątkizgłoszone przez pracowników wyjątki w zwykłych terminach konsultacji: brak zgłoszeń zajęcia dydaktyczne - zmiany/wyjątkizgłoszone przez pracowników zmiany/wyjątki w zwykłych terminach zajęć dydaktycznych: brak zgłoszeń Informacje dla pracowników WTL UŚSpis treści
Terminy posiedzeń Rady Wydziału Teologicznego UŚ w roku akademickim 2018/201916 października 2018 r. (wtorek), godz. 14.00 20 listopada 2018 r. (wtorek), godz. 14.00 19 grudnia 2018 r. (wtorek), godz. 14.00 22 stycznia 2019 r. (wtorek), godz. 14.00 19 lutego 2019 r. (wtorek), godz. 14.00 26 marca 2019 r. (wtorek), godz. 14.00 7 maja 2019 r. (wtorek), godz. 14.00 4 czerwca 2019 r. (czwartek), godz. 10.00 27 czerwca 2019 r. (piątek), godz. 9.00 Przypominamy, że wszelkie materiały do rozpatrzenia przez Radę Wydziału należy dostarczyć do sekretariatu Wydziału ostatecznie nie później niż na tydzień przed planowanym posiedzeniem. Finansowanie badań naukowychInformacje z uczelni: http://dn.us.edu.pl/finansowanie-nauki Dotacja na działalność statutową jednostki Dotacja na działalność statutową jednostki w Wydziale Teologicznym UŚ ma dwa cele: 1) utrzymanie potencjału badawczego jednostki naukowej, 2) realizacja zadań służących rozwojowi młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich. Dotacja (1) na utrzymanie potencjału badawczego jednostki jest rozdzielana niezwłocznie po jej otrzymaniu pomiędzy zespoły badawcze, tożsame z katedrami. Kryterium podziału jest ustalone w algorytmie, który uwzględnia stan osobowy katedry (pracowników prowadzących badania naukowe, którzy złożyli taką deklarację) oraz liczbę punktów zebranych za publikacje w poprzednim okresie oceny parametrycznej jednostki (np. 2009-2012; Rada Wydziału może zatwierdzić inne, bardziej aktualne kryterium liczenia punktów za publikacje). Dotacja (2) dla młodych naukowców i uczestników studiów doktoranckich jest rozdzielana niezwłocznie po jej otrzymaniu na podstawie decyzji komisji, zgodnie z regulaminem. Informacja szczegółowa, na jakie cele może być przeznaczona dotacja znajduje się tutaj Dotacja przyznana na dany rok i niewykorzystana w tym roku, przechodzi na rok następny z zachowaniem celu, na który została przeznaczona. Musi być jednak wykorzystana w roku następnym. W przeciwnym razie podlega zwrotowi do Ministerstwa. W praktyce oznacza to, że należy najpierw wykorzystać dotację z minionego roku, a dopiero potem rejestrować poniesione wydatki z dotacji na bieżący rok. Za zarządzanie przyznanymi środkami finansowymi odpowiadają kierownicy projektów. Zgodnie z wewnętrznym regulaminem z początkiem miesiąca października przeprowadzana jest w Wydziale kontrola poziomu wydatkowania środków na badania statutowe. Na przełomie stycznia i lutego – na wezwanie prodziekana ds. nauki i wg dostarczonych formularzy – kierownicy zespołów badawczych a także młodzi naukowcy składają sprawozdania z wykonanych badań naukowych. Granty Narodowego Centrum Nauki Narodowy Program Rozwoju Humanistyki Programy finansowania badań ogłaszane przez MNiSW 28.10.2015: „Pomniki polskiej myśli filozoficznej, teologicznej i społecznej XX i XXI wieku”. Ogłoszenie programu Horyzont 2020 1.12.2016: Konkurs "Research and Innovation Staff Exchange" (RISE) Uczelniany program "granty na granty" Zarządzenie Rektora US z dnia 17.11.2017 ogłasza "Regulamin określający zasady wspierania inicjatyw grantowych tzw. małe granty, pracowników Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach finansowany z puli rezerwy rektora na działania projakościowe (własne środki)" Zasady publikowania prac naukowychPrace naukowe pracowników Wydziału Teologicznego publikowane są w Wydawnictwie Uniwersytetu Śląskiego (dotacja statutowa i granty), w Wydawnictwie Księgarnia Świętego Jacka (dotacja Archidiecezji) a także w innych wydawnictwach. 1. Publikowanie w Wydawnictwie Uniwersytetu Śląskiego podlega zasadom przedstawionym na stronie własnej Wydawnictwa: wydawnictwo.us.edu.pl, dział „dla Autora”. Aby rozpocząć procedurę, należy przedstawić do Wydziałowego Zespołu Wydawniczego przed listopadową Radą Wydziału wniosek o wydanie pracy w kolejnym roku, podając następujące dane: termin złożenia pracy do recenzji (kwartał), termin złożenia pracy po recenzji w wydawnictwie (kwartał), autor (lub redaktor), tytuł, objętość w arkuszach wydawniczych, liczba stron w kolorze (wnioski przyjmuje ks. dr Dawid Ledwoń). 2. Publikowanie w jednej z serii wydawniczych WTL, wydawanych poza Wydawnictwem Uniwersytetu Śląskiego: procedury zostały opisane na naszej stronie w menu „dla pracowników – zasady publikacji”. Aby rozpocząć procedurę, należy – celem zgłoszenia publikacji do planu wydawniczego – zgłosić się do redaktora danej serii przed końcem listopada (plan na cały rok) lub przed końcem maja (uzupełnienie na II półrocze). Gdy manuskrypt pracy będzie gotowy, należy podjąć współpracę z redaktorem serii. Dokumentowanie własnego dorobku naukowegoKażdy uczestnik badań naukowych prowadzonych w Uniwersytecie jest zobowiązany (zarządzenie Rektora) do bieżącego raportowania swoich publikacji naukowych do systemu uczelnianego, a za jego pośrednictwem do PBN. W związku z tym: 1. Każdą publikację należy bezpośrednio po jej ogłoszeniu zameldować do wydziałowego koordynatora – pani Elizy Lubojańskiej. Należy dostarczyć do wglądu egzemplarz swojej publikacji i podpisać przedłożony formularz (zawierający deklarację o afiliacji tekstu do Wydziału Teologicznego UŚ). Bliższe informacje znajdują się tutaj. 2. Obok tego nadal zbierana jest wewnętrzna informacja o aktywności naukowej pracowników, ogłaszana na stronie internetowej Wydziału. W związku z tym prosimy o systematyczne nadsyłanie uaktualnień własnego dorobku naukowego na adres jacek.kempa©us.edu.pl Informacje z Uczelni: http://ciniba.edu.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1249%3Ainformacje-o-bazie-bibliografia-dorobku-pracownikow-u&catid=99%3Abibliografiaus&Itemid=14&lang=pl Organizacja konferencji naukowychProsimy o zapoznanie się z obowiązującym zarządzeniem Rektora Uniwersytetu Śląskiego w sprawie zasad organizowania konferencji naukowych w Uniwersytecie Śląskim i procedurą ich organizacji. Wskazówki podstawowe: 1. Zgłoszenie konferencji. Planowane na rok następny konferencje muszą być zgłoszone na listopadową Radę Wydziału (z dokumentacją zgodną z zarządzeniem, na formularzu dostępnym tutaj i towarzyszącym jej kosztorysem wstępnym). Dotyczy to w szczególności konferencji, które mają być współfinansowane ze środków uczelni (dotacja statutowa na utrzymanie potencjału badawczego lub grant) - wówczas należy przewidzieć opłaty konferencyjne. Szersze informacje z Uczelni: http://dn.us.edu.pl/konferencje-naukowe Prosimy także o zgłaszanie na tym samym formularzu i w podobnym trybie planowanych konferencji bezkosztowych oraz tych, w których wnioskowana jest dotacja Archidiecezji. W przypadku występowania o dofinansowanie ze środków KMAK, należy przedstawić dziekanowi kosztorys wstępny. 2. Po konferencji a. Po zakończeniu konferencji należy złożyć raport wg załączonego formularza i przesłać go na adres monika.czarnuch©us.edu.pl b. Konferencje organizowane ze środków uczelni należy rozliczyć zgodnie z procedurami przedstawionymi w Zarządzeniu Rektora (patrz wyżej). c. W przypadku występowania o dofinansowanie ze środków KMAK, należy przedstawić dziekanowi po zakończeniu konferencji kosztorys wynikowy. d. Zaleca się sporządzenie sprawozdania z konferencji dla jednego z periodyków wydziałowych. Wyjazdy naukowe i dydaktyczneWyjazdy zagraniczne Wszystkie informacje na temat służbowych wyjazdów pracowników Wydziału zagranicę można znaleźć na stronie internetowej Uczelni: Informacje z Uczelni http://www.dwz.us.edu.pl/content/wyjazdy-zagraniczne Uwaga: Od 7 grudnia 2017 r. dokonywanie rezerwacji biletów lotniczych, kolejowych, autobusowych i promowych oraz wizowanie paszportów, w celu odbycia zagranicznej podróży służbowej jest możliwe wyłącznie w Bankowym Biurze Podróży „TravelBank” sp. z o. o. Przyjazd gości z zagranicy Wszystkie informacje na temat przyjazdów gości z zagranicy można znaleźć na stronie internetowej Uczelni: http://www.dwz.us.edu.pl/content/przyjazdy-z-zagranicy Wyjazdy krajowe Należy zapoznać się z „Instrukcją w sprawie należności związanych z podróżami służbowymi pracowników i wyjazdami osób niebędących pracownikami UŚ oraz zasad ich rozliczania” wprowadzoną Zarządzeniem Rektora UŚ nr 109/2014. W celu złożenia wniosku o wyjazd krajowy należy przygotować dane, wypełniając odpowiednio formularz i (jeśli jest taka potrzeba) wniosek o wyrażenie zgody na użycie samochodu prywatnego. Uzupełnione plik należy przesłać na adres ludmila.lach-bartlik©us.edu.pl najpóźniej dwa tygodnie przed planowanym wyjazdem. Dodatkowe informacje dla wyjeżdżających:
SylabusyPracownik wyznaczony do prowadzenia danych zajęć w nadchodzącym roku akademickim przygotowuje sylabus. Opiera się przy tym na opisie modułu wziętym z obowiązującego programu kształcenia. Sylabus należy rozumieć jako przewidzianą na dany cykl dydaktyczny konkretyzację opisu modułu. Sylabus należy sporządzić i wprowadzić go do systemu USOSweb lub potwierdzić aktualność informacji już zamieszczonych w systemie w ciągu pierwszych czterech tygodni danego semestru (niezależnie od tego, w którym semestrze odbywają się zajęcia). Szczegółowe informacje można znaleźć w Zarządzeniu nr 6 Rektora UŚ w Katowicach z dnia 19 stycznia 2015 r. w sprawie wprowadzenia Karty kierunku oraz elektronicznych sylabusów w UŚ: http://bip.us.edu.pl/zarzadzenie-nr-62015 ProtokołyZgodnie z Zarządzenie nr 65/2010 z dnia 6 sierpnia 2010 r. Rektora UŚ w sprawie ustalenia jednolitych procedur administracyjnych dotyczących obsługi toku studiów z wykorzystaniem systemu USOS przypominamy, że pracownicy prowadzący zajęcia dydaktyczne mają obowiązek wypełniać protokoły elektroniczne za pomocą systemu USOSweb. Zasady obsługi: 1. Należy niezwłocznie wpisywać oceny do protokołów w systemie USOSweb. 2. Następnie zatwierdzić protokoły po zakończeniu wpisywania ocen. 3. Bezpośrednio po zakończeniu sesji poprawkowej wydrukować protokoły, podpisać i oddać w dziekanacie. Ostateczny termin zwrotu protokołów po sesji to odpowiednio 15 marca (I semestr) i 31 października (II semestr). Instrukcja wypełniania protokołów w systemie USOSweb. Prace magisterskie – system APDProces dyplomowania został Zarządzeniem Rektora UŚ związany z systemem APD. Prosimy stosować się do przygotowanych instrukcji, które znajdują się tutaj: dla promotora, dla recenzenta lub wprost na stronie https://apd.us.edu.pl/ Różne użyteczne informacjeProsimy pracowników o załatwianie spraw w Dziekanacie w miarę możliwości poza godzinami obsługi studentów. Wzory druków związanych z planowaniem zajęć dydaktycznych (zlecone itd). Organizacja roku akademickiego (daty) http://bip.us.edu.pl/zarzadzenie-nr-442015 Lista czasopism punktowanych Informacje o możliwościach komercyjnego wykorzystania pomieszczeń nieużywanych przez Wydział Teologiczny |