Wydział Teologiczny Uniwersytetu Śląskiego

Oferta WTL UŚ

Nadchodzące wydarzenia

Nie ma nadchodzących wydarzeń

konsultacje - wyjątki

zgłoszone przez pracowników wyjątki w zwykłych terminach konsultacji: brak zgłoszeń

zajęcia dydaktyczne - zmiany/wyjątki

zgłoszone przez pracowników zmiany/wyjątki w zwykłych terminach zajęć dydaktycznych: brak zgłoszeń

ŚLĄSKIE STUDIA HISTORYCZNO-TEOLOGICZNE



1173 opisów(-y)

szukane wyrażenie (1)

zakres wyszukiwania (1)

szukane wyrażenie (2)

zakres wyszukiwania (2)

sortowanie


ilość opisów na stronie

 


wyświetl listy
[kliknięcie na pozycję z danej listy spowoduje wyszukanie odpowiadających jej opisów]:

⇒ autorów

⇒ słów kluczowych


szukane wyrażenie: "Ambroży z Mediolanu" | znaleziono 3 opisów(-y) | strona: 1 spośród: 1



autor: Muc, A.

tytuł: Dni wspomnienia zmarłych w tradycji wczesnochrześcijańskiej

Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne 43,1 (2010) 45-51

pełny tekst artykułu      spis treści rocznika

słowa kluczowe: patrologiamodlitwa za zmarłychśmierćAmbroży z Mediolanuliturgikarok liturgiczny

pokaż / ukryj streszczenie (show/hide abstract)

The Da ys of Co mmemoration of the Dead. Summary
In the recently published Polish translation of De obitu Theodosii by St Ambrose of Milan, we find an inaccuracy concerning the days of commemoration of the dead. The Latin sentence: Et quia alii tertium diem et tricesimum, alii septimum et quadragesimum obseruare consuerunt informs us that some of the Christians observed the third and thirtieth day after death as the day of prayers for their departed while others observed the seventh and fortieth day. However, the Polish editors of the text suggest a different translation: the thirty-third and the forty- seventh day after death. This interpretation is correct from a grammatical point of view but it does not find any confirmation or support in other Christian literary sources. The Apostolic Constitutions – in its Greek, Coptic or Ethiopic version – recommend to Christians to celebrate the third, ninth and thirtieth (fortieth) day after death. The Egyptian monks and nuns from the St Shenoute of Atripe community observed the third, seventh and thirtieth day, as well as the anniversary in terms of prayers for the dead. The tradition of celebrating the third, seventh, ninth, thirtieth and fortieth day has its roots in pagan (mainly Greek-Roman) and Jewish culture and was easily adapted by the Christian Church, especially that some of these dates (third, seventh and thirtieth day) can relate to the text of the Bible. There were some differences between particular regions of the Christian world but it seems that neither of them observed the thirty-third or forty-seventh day as a commemoration of the dead.



autor: Nakonieczny, R.

tytuł: Exempla cycerońskie w De officiis ministrorum św. Ambrożego

Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne 33 (2000) 41-56

pełny tekst artykułu      spis treści rocznika

słowa kluczowe: patrologiaAmbroży z MediolanuCyceronDe officiis ministrorum

pokaż / ukryj streszczenie (show/hide abstract)

EXEMPLA CYCEROŃSKIE W DE OFFICIIS MINISTRORUM ŚW. AMBROŻEGO
Summarium
Sunt in litteras narrationes quaedam (etiam brevissimae) doctrinam accipiendam confirmantes et quasi pinaces scriptoris rationem ostendentes, quae exempli nomine appellamus. In suum de officiis ministrorum librum Ambrosius multa sed praesertim quinqué maiora exempla imposuit, qua iam prius Cicero narravit. Et ea sunt: de duobus Pythagoreis, de fraude vitando, de Syracusis villa, de Scipione Africano, de mirabili anulo (de quo Plato antea scribebat). Exempla ista comparate explicationibus necessariis adiectis supra ostendimus. Praeterea hoc in articulo de auctoritate in docendo brevi tractavimus. Cicero pro exemplis viris illustribus (Graecis et Romanis) usus est. Ambrosius autem ante omnia ex Scripturis hauriebat, non raro dicit etiam de philosophis rhetoribusque nomina eorum solite praetermittens. Synopsis utrique de officiis tractatus mihi facienda videtur.de of



autor: Nakonieczny, R.

tytuł: Zagadnienie mowy w traktatach deontologicznych Cycerona i św. Ambrożego

Śląskie Studia Historyczno-Teologiczne 35,2 (2002) 271-290

pełny tekst artykułu      spis treści rocznika

słowa kluczowe: patrologiaCyceronAmbroży z Mediolanumowa

pokaż / ukryj streszczenie (show/hide abstract)

ORATIO, SERMO CONTENTIOQUE APUD CICERONEM ET AMBROSIUM (DE OFFICIIS)
Summarium
Supero in articulo, quod Marcus Tullius Cicero consularis et sanctus Ambrosius episcopus Mediolanensis Ecclesiae Pater in libris suis, qui ad officia pertinent, de oratione scripsere, illustravimus. Oratio itaque duas in partes dividitur, i.e. in sermonem, quae privata est, et contentionem, quam quis in foro habet. Deinde Ambrosius sermonem in colloquium familiare et tractatum (vel potius disceptationem fidei iustitiaeque) tribuat. Cicero persaepe eloquentiam, praesertim ad gloriam honoresque adducentem, laudat, episcopus tamen omnia rhetorum praecepta de ratione dicendi praeterunda esse arbitratur. Iocandi genus, secundum Ciceronem, duplex est, obscenum et elegans. Ambrosius omnino iocos declinandos et cavendos habet, quoniam eos in Scripturis non reperimus. Auctores nostri in doctrinam de voce conveniunt, petendum est enim, dicunt, ut clara et naturalis sit. Officium etiam nostrum est, uterque docet, modum in dicendo tenere. Ambrosius silentium maximum verecundiae actum esse appellat, Tullius vero de silentio [...] tacet. Postea, quaerentes qualis oratio esse debet, de arte loquendi tractavimus. Postremo de iure iurando sententias eorum comparate ostendimus. Hodie etiam, Ciceronis et Ambrosii praecepta supra demonstrata, sine dubio, ut mihi videtur, accipienda sunt.



strona: 1 spośród: 1
znaleziono: 3 opisów(-y)